fredag, april 20, 2007

Hagesenteret

I dag var jeg i én av mine yndlingsbutikker; - hagesenteret. Jeg skulle kjøpe en orkidékrukke. Den er i plexiglasslignende materiale for at røttene skal få lys og den har en liten beholder for vann under den indre krukken, slik at planten skal få luftfuktighet.

Jeg går ikke lenger av skaftet i hagesenteret, slik jeg gjorde de første gangene jeg var der. Da var jeg overbegeistret over utvalget, som er så forskjellig fra utvalget i et norsk gartneri, og jeg hadde 92m² takterrasse uten planter. Nå er jeg behersket. Jeg har sett utvalget der mange ganger, og jeg har begynt å flytte overskuddsplanter ut i fellesarialet i blokka der vi bor.

Hagesenteret er stort. Det er en kafé (m/alle rettigheter) der, som kan brukes til 'hubby parking' eller man kan ta en kopp kaffe midt i shoppingen. Det er et par gavebutikker der. I den ene gavebutikken har de bl.a. dørmatter til 40€, men som en venninne sa: «Dørmatter til 40€ bør man ramme inn og henge på veggen!» I dag hadde de nydelige og velduftende gardenia!


Ingen kommentarer: