tirsdag, mai 29, 2007

Paprika

I krukken til nattsjasminen (Cestrum nocturnum) kom det opp et par små spirer i fjor høst. Jeg trodde det var nattsjasminen som hadde formert seg. Det ville jo være fint å få enda en, så jeg passet spirene godt og fikk de over i egen krukke da nattsjasmninen ble ompottet.

Nå har disse spirene blitt store. Det viser seg at det er paprika! Det er nok en luring - jeg nevner ikke navn - som har puttet paprikafrø i blomsterkrukken min. Og ja, jeg bor tydeligvis der pepper'n gror.

4 kommentarer:

Pugbully sa...

Luringen humra nok i "skjegget" når du kosa og styra med småplantan (om han husket hva han hadde gjort noen uker tidligere)

Liv sa...

Jeg tror luringen var her i mars og har et navn som begynner på L.......

Pugbully sa...

Haha, da kommer det nok opp allskens grønnsaker snart. Det man ikke i smug kan gi til Snuppa, havner i blomsterpotta, hahaha!!

Liv sa...

LOL! Det kommer en annen type pepperplante (søt chili?) i en hibiscus-krukke, også! Det gjenstår å se hvordan kjøkkenhagen min blir!