tirsdag, mars 21, 2006

Mitt jordbærsted

Jeg skulle ikke ha frukt og grønnsaker på terrassene. Det får man billig og av super kvalitet i butikkene, så hvorfor træle med bladlus, åmer og andre småkryp som vil forsyne seg før meg? Men da jeg så at blomsterhandleren på hjørnet hadde jordbærplanter og jeg hadde armene fulle, var jeg fullt bestemt på å gå tilbake dagen etterpå for å kjøpe jordbærplanter. Dagen etter hadde han ingen jordbærplanter. Jeg var der nesten hver dag i lange tider, bare for å registrere at jeg var toskete som ikke kjøpte de da jeg så de første gangen.

I dag kom husbonden hjem med mitt jordbærsted! Det består av 3 planter og det er mobilt! Det kan flyttes hit og dit etter behov, og produksjonen er allerede igang. Ser for meg at det skal bli deilig å ha egne jordbær! Jeg er spent på dette! Jordbær her til lands smaker ikke som mine favorittjordbær; - «Stene-jordbær», men hjemmelaget er alltid bra!

Ingen kommentarer: